در گذشته به نظر می رسید که وظیفه آموزش و پرورش،تولید عده ای فارغ التحصیل است که فقط بتوانند امرار معاش کنند، اما از این پس باید معتقد بود شوق زندگی کردن را به دانش آموزان بیاموزیم. قرن جدید سرلوحه تعلیم و تربیت در یک جمله خلاصه شده است باشیم کهدرحقیقت رشد پایدار ما در گرو شادی پایدار است، و مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامههایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. قرآن دین اسلام را دین شادی معرفی نموده و مهمترین عوامل شادی را محبوبیت،مقبولیت و موفقیت، ایمان، هویت ملی و فرهنگی، خلاقیت عارفانه و حل مسیله ذکر کرده است، روانشناسان شادی و شور و نشاطرا محرک انسان ها برای عمل می دانند و جامعه شناسان جامعه شاد را جامعه موفق می دانند. زیرا سلامت روحی، روانی وجسمانی او را تامین می کند . جان گودلد درکتاب جایی بنام مدرسه بعد از درک وجوه شباهت شگفت انگیز درمدارسمان نوشت : ملالت و خستگی یک بیماری اپیدمی است چرا مدارس ما جای شادمانی نیستند وهزاران چرای دیگر!!!!!!
نشاط وشادر از دیدگاه روانشناسی وپایه نشاط در مدارس از خانواده است
شادی ,جامعه ,یک ,مدارس ,دانند ,دین ,می دانند ,ها برای ,برای عمل ,عمل می ,انسان ها
درباره این سایت